خدای خوب من کاش نمی فهمیدیم و کاش می فهمیدیم،نمی فهمیدیم آنطور که دلمان می خواهد و می فهمیدیم آنطور که هست

سه شنبه 27 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 6935

سخنرانی فوق العاده زیبا،شنیدنی و آموزنده دکتر فرهنگ(رسیدن به هدف)

و این بار مجموعه ای دیگر از مجموعه سمینارهای یکی دیگر از روانشناسان برجسته کشور؛دکتر فرهنگ

با موضوع رسیدن به هدف را برای استفاده شما عزیزان آماده کرده ام امیدوارم استفاده بهینه را از ان ببرید

و بنده را هم از دعای خیرتان محروم نکنید...

منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده شما هستم...

 



:: موضوعات مرتبط: دکتر فرهنگ(رسیدن به هدف)، آرشیو مطالب صفحه اصلی، ،
:: برچسب‌ها: "سخنرانی دکتر فرهنگ, دکتر فرهنگ, فرهنگ, دکتر فرهنگ, سخنرانی دکتر فرهنگ, رسیدن به هدف, موفقیت, هدف, رسیدن به هدف, سخنرانی رسیدن به هدف, دکتر فرهنگ, محمد دهدار, لاهیجان, روانشناسی بالینی, فرهنگ, شاهین, شاهین فرهنگ",


جمعه 23 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 2000

مقدمه ای برای ازدواج

به نام خدا

ضمن ارزوی توفیق و سربلندی برای همه شما دوستان  و عزیزان لازم می دانم کمی صمیمانه تر و خودمانی تر نسبت به آنچه که در زندگی هر فردی روزی به وقوع خواهد پیوست و زمینه ساز بسیاری از موفقیتها خواهد شد صحبت کنم.

شما و هر انکه در زندگی دوستش دارید، آرزوی بهترین ها برای خود و دیگری را جستجو می کنید و برای رسیدن به آنچه که در سر می پرورانید سعی و تلاش زیادی می کنید و خود را مستحق بهترین ها و زیباترین ها می دانید، بودن این میل و خصیصه یک امر طبیعی است اما حرکت به سوی تحقق آن یعنی به سوی کمال رفتن، یعنی از بودن به شدن، یعنی از بشریت تا انسانیت...



:: موضوعات مرتبط: دلنوشته های مدیر وبلاگ، آرشیو مطالب صفحه اصلی، ،
:: برچسب‌ها: "محمد دهدار, ازدواج, زندگی, زندگی زناشویی, موفقیت, لاهیجان, دانشگاه ازاد الاهیجان, روانشناسی بالینی, محمد دهدار, محمد, دهدار, لاهیجان, ازدواج",


جمعه 23 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 658

دوست خوبم رمضون!

دوستای خوب من سلام.

از قدیم گفتند هر چه از دوست رسد نیکوست...

ماهم قبول کردیم چون دوستمون رو خیلی خوب می شناختیم....

 می دونستیم که اگر حتی ما رو در آمپاس هم قرار بده بازم به نفعمونه!

من و این دوست خوبم سالهاست که با هم آشناییم....



:: موضوعات مرتبط: دلنوشته های مدیر وبلاگ، آرشیو مطالب صفحه اصلی، ،
:: برچسب‌ها: "محمد دهدار, دهدار, محمد, دلنوشته های محمد دهدار, ماه رمضان, ماه رجب, کلبه اندیشه و احساس, لاهیجان",


جمعه 23 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 731

چرا اسلام؟!

چرا اسلام؟!

براستی چه ضرورتی دارد که ما از دین و آیینی پیروی کنیم که 1400 سال قبل آمده است؟

آیا قوانین و حکم هایی که مربوط به 14 قرن پیش است در عصری که به عصر ارتباطات و گسترش

و تکنولوژی است کاربرد دارد؟

پیش از این که به سوالات فوق جواب دهم لازم می دانم به سوال مهم تری بپردازم که اساساً چرا باید داشته بایم یا از دین پیروی کنیم؟

پاسخ به این سوال مستلزم دانستن این مطلب است که...

 



:: موضوعات مرتبط: دلنوشته های مدیر وبلاگ، آرشیو مطالب صفحه اصلی، ،
:: برچسب‌ها: "اسلام, چرا اسلام, دین, خدا, حرام, زندگی, انسان, س, س, م, محمد دهدار, لاهیجان, اسلام, اسلام, روانشناسی, روانشناسی بالینی",


پنج شنبه 22 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 3120

مشاوره های روانشناختی در مطب دکتر میثاق

دوستان و هم دانشگاهی های عزیز رشته روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد لاهیجان سلام

طی صحبتی که با استاد محترم سرکار خانم حمزه پور که این ترم درس روانشناسی مشاوره و راهنمایی

رو با ایشان داریم قرار بر این شد که فایل های صوتی «مشاوره در مطب دکتر میثاق» که با موضوعات مختلف

 تهیه شده رو برای استفاده شما عزیزان به اشتراک بزارم امیدوارم استفاده بهینه رو ازش ببرید...

منتظر نظرات،پیشنهادت و انتقادات سازنده شما عزیزان هستم

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...



:: موضوعات مرتبط: مشاوره های روانشناختی در مطب دکتر ابراهیم میثاق، ،
:: برچسب‌ها: "مشاوره در مطب, مشاوره دکتر میثاق, مشاوره های روانشناختی در مطب دکتر میثاق, دکتر میثاق, مشاوره, روانشناسی, دانشگاه ازاد لاهیجان, مشاوره و راهنمایی, محمد دهدار, لاهیجان, استاد حمزه پور, روانشناسی بالینی, دانلود سخنرانی دکتر میثاق",


جمعه 16 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 818

نکات کاربردی بهداشت روانی در نظریه های نظریه پردازان روانشناسی

 

به نام خدا

دانشگاه ازاد اسلامی واحد لاهیجان

نام درس:بهداشت روانی

نام استاد:دکتر مافی

نام دانشجو:محمد دهدار

روانشناسی بالینی

نیم سال دوم 92-93

 


بهداشت روانی(Mental Health)

تعریف سلامت از نظر سازمان جهانی بهداشت :

رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی و نه فقط فقدان بیماری یا معلولیت

تعریف بهداشت روانی از نظر سازمان بهداشت جهانی :

بهداشت روانی در درون مفهوم کلی بهداشت قرار دارد و بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های روانی و جسمی؛ بهداشت به معنای نبود بیماری یا عقب ماندگی نیست.

تعریف انجمن بهداشت روانی کانادا :

از نظر این انجمن بهداشت روانی یعنی : توانایی سازگاری با دیدگاههای خود، دیگران و رویارویی با مشکلات روزمره زندگی.

 

نکات کاربردی بهداشت روانی در نظریه های نظریه پردازان روانشناسی:

 

زیگموند فروید:

 

به عقیده فروید انسان متعارف یا سالم یا انسانی که دارای سلامت روانی می باشد باید مراحل رشد روانی جنسی را به خوبی پشت سر گذاشته باشد و در هیچ مرحله ای تثبیت(fixation) نشده باشد یا در طول زندگی (Regration) نداشته باشد.

فرويد از ديدگاه روان شناسي انسان نامتعارف را به دو گروه روان نژند(neurosis) و روان پريش (psycnsis) تقسيم مي كند و هسته مركز بيماري رواني را ، اضطراب مي داند . به عقيده فرويد نوع مكانيسم هاي دفاعي مورد استفاده افراد سالم ، روان نژند و روان پريش متفاوت است . شخص سالم از مكانيزم هاي دفاعي ، نوع دوستي (Altruism) شوخ طبعي (Humor) پارسايي و رياضت (Asceticism) و والايش (Sublimation) استفاده مي كند.

 

مثال:

 

اگر فردی در مرحله دهانی(oral stage)  تثبیت شده باشد در نهایت به فردی منفعل و وابسته تبدیل می شود در نتیجه چنین فردی نمی تواند از سلامت روانی سالم برخوردار باشد.

 

یا اگر در دوره اودیپ به خوبی نتواند با والد همجنس خود همانند سازی کند در بزرگسالی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد بود و در نتیجه از سلامت روانی برخوردار نخواهد بود.

اریک اريكسون( ( Erik Erickson

به عقيده اريكسون سلامت روان شناختي اصولاً نتيجه عملكرد قوي و قدرتمندي «من» (Ego ) است «من» عنوان و مفهومي است كه نشان دهنده ي توانايي يك پارچه سازي اعمال و تجارب شخص بصورت انطباقي و سازشي است . «من» تنظيم كننده ي دروني روان است كه تجارب فرد را سازماندهي مي كند و در نتيجه از انسان در مقابل فشارهاي نهاد (Id) و من برتر (superego ) حمايت مي كند . هنگامي كه رشد انسان و سازمان هاي اجتماعي به نحو متناسب هماهنگ شود ، در هر كدام از مراحل رشد رواني اجتماعي توانائي ها و استعدادهاي مشخصي ظهور مي نمايد . به طور خلاصه نام هر مرحله و توانايي مرتبط با آن را ذكر مي كنيم .

1- مرحله اعتماد در برابر عدم اعتماد trust versus mistrust . توانايي مرتبط با اين مرحله اميد (Hope ) است .

2- مرحله خود مختاري در برابر شرم و ترديد(Autonomy versus sname anddoubt ) توانايي مرتبط با اين مرحله اراده (will ) است .

3- مرحله ابتكار در برابر احساس گناه (initiative versus guilt ) توانايي مرتبط با اين مرحله هدف (purpose ) است .

4- مرحله كارايي در برابر احساس حقارت (industry vers inferiority ) توانايي مرتبط با اين مرحله شايستگي (competence ) است .

5- مرحله هويت يابي در برابر سردرگمي نقش (identity versus role confusion ) توانايي مرتبط با اين مرحله وفاداري (fidelity ) است .

6- مرحله صميميت در برابر كناره جويي (intimacy versus isolation ) توانايي مرتبط با اين مرحله عشق (Love ) است .

7- مرحله توليد در برابر ركود ( generativity versus stagnation ) توانايي مرتبط با اين مرحله مراقبت (care ) است .

8- مرحله كمال در برابر ياس و ناميدي (integrity versus despair ) توانايي مرتبط با اين مرحله خردمندي (wisdom ) است .

به عقيده اريكسون سلامت روان شناختي هر فرد به همان اندازه است كه توانسته است توانايي متناسب با هر كدام از مراحل زندگي را كسب كند حال اگر شخص نتواند به درستی یا به اندازه توانایی مربوط به هر مرحله را کسب نماید در طول زندگی خویش  در برخورد با مسایل و مشکلات دچار ناراحتی و اضطراب و... می شود و این به نوبه خود در سلامت روان خلل ایجاد می کند.

 

 

آ لفرد آدلر(Alfred Adler)

فرد سالم به عقيده آدلر از مفاهيم و اهداف خودش آگاهي دارد و عملكرد او مبتني بر نيرنگ و بهانه نيست او جذاب و شاداب است و روابط اجتماعي سازنده و مبتني با ديگران دارد . هدف انسان نياز به سازگاري با محيط و پاسخ گويي به آن است .

فرد داراي سلامت روان به نظر آدلر روابط خانوادگي صميمي و مطلوبي دارد و جايگاه خودش را در خانواده و گروه اجتماعي به درستي مي شناسد . همچنين فرد سالم در زندگي هدف مند و غايت مدار است و اعمال او مبتني بر تعقيب اين اهداف است . غايي ترين هدف شخصيت سالم تحقق خويشتن است . از ويژگي هاي ديگر سلامت روان شناختي اين است كه فرد سالم مرتباً به بررسي ماهيت اهداف و ادراكات خودش مي پردازد و اشتباهايش را برطرف مي كند . چنين فردي خالق عواطف خودش است قرباني آن ها آفرينش گري و ابتكار فيزيكي ، از ويژگي هاي ديگر اين افراد است . فرد سالم از اشتباه هاي اساسي پرهيز مي كند . اشتباه هاي اساسي شامل : تعميم مطلق ، اهداف نادرست و محال ، درك نادرست و توقع بي مورد از زندگي ، تقليل يا انكار ارزش مندي خود ، و ارزش ها و باورهاي غلط مي باشد .

 

بي اف. اسكينر(B.F Skinner)

سلامت رواني و انسان سالم به عقيده ي اسكينر معدل با رفتار منطبق با قوانين و ضوابط جامعه است . و چنين انساني وقتي با مشكل روبرو شود تا هنگامي كه از طريق جامعه به هنجار تلقي شود ، از طريق شيوه ي اصلاح رفتار (Behavior Modification) براي بهبودي و بهنجار كردن رفتار خود و اطرافيانش به طور متناوب استفاده مي جويد به علاوه انسان سالم بايد آزاد بودن خودش را نوعي توهم نپندارد .انسان سالم كسي است كه تأييد اجتماعي بيشتري به خاطر رفتارهاي متناسب ، از محيط و اطرافيانش دريافت مي كندشايد معيار تلويحي ديگر در مورد خصوصيات انسان سالم از ديدگاه اسكينر اين باشد كه انسان بايد از علم ، نه براي پيش بيني بلكه براي تسلط بر محيط خويش استفاده كند . در اين معنا فرد سالم كسي است كه بتواند براي انجام هر روش ، بيشتر از اصول علمي استفاده كند و به نتايج سودمندتري برسد و مفاهيم ذهني مثل اميال هدفمندي ، غايت نگري و مانند آن را كنار بگذارد .

 

آبراهام مزلو(Abraham Maslow(

او انسان سالم را خود شكوفا ( self actualization ) مي نامد و اين گونه بيان مي كند كه خواستاران تحقق خود ، نيازهاي سطوح پايين تر خود يعني نيازهاي جسماني ، ايمني ، تعلق ، محبت و احترام را برآورده ساخته اند .

آنها الگوهاي بلوغ ، پختگي (maturation ) و سلامت مي باشند . با حداكثر استفاده از همه قابليتها و تواناييهاي خود اما خويشتن خويش را فعليت و تحقق مي بخشند . مي دانند كيستند و چيستند و به كجا مي روند . خواستاران تحقق خود ، تكاپو نمي كنند . بلكه تكامل مي يابند ويژگي هاي آنها را مي توان فهرست وار نام برد كه عبارتند از : ادراك صحيح واقعيت ، پذيرش كلي طبيعت ديگران و خويشتن ، خود انگيختگي ، سادگي و طبيعي بودن ، توجه به مسائل بيرون از خويشتن ، نياز به خلوت و استقلال ، تازگي مداوم تجربه هاي زندگي ، نوعدوستي ، كنش مستقل تجربه هاي عارفانه يا تجربه هاي اوج ، روابط متقابل با ديگران ، تمايز ميان وسيله و هدف و خير شر ، حس طنز مهربانانه ، آفرينندگي ، مقاومت در مقابل فرهنگ پذيري .مزلو هشدار مي دهد كه آزادي زياد در دوران كودكي مي تواند منجر به اضطراب و عدم امنيت شده از بالندگي بعدي فرد جلوگيري مي كند . آميزه مناسبي از آسان گيري و انظباط (يعني آنچه را كه مزلو آزادي در چهار چوب محدوديت ها مي نامد ) به كودكان دادن لازم است . مزلو همچنين تأكيد مي كند محبت كافي در دوران كودكي به صورتي حياتي به عنوان پيش نيازي براي خود شكوفايي اهميت دارد.

كارل راجرز(Carl Rogers )

به عقيده راجرز ، آفرينندگي (creativity ) مهم ترين ميل ذاتي انسان سالم است . همچنين شيوه هاي خاصي كه موجب تكامل و سلامت خود مي شوند به ميزان محبتي بستگي دارند كه كودك در شير خوارگي دريافت كرده است . « ارضاي توجه مثبت غير مشروط » (positive regard unconditioned ) و در يافت غير مشروط محبت و تأييد ديگران براي رشد و تكامل سلامت رواني فرد با اهميت است . اين افراد فاقد نقاب و ماسك هستند و با خودشان روراست هستند . چنين افرادي آمادگي تجربه را دارند و لذا بسته نيستند ، انعطاف پذيرند و حالت تدافعي ندارند و از بقيه انسانها عاطفي تر هستند . زيرا عواطف مثبت و منفي وسيع تر را در مقايسه با انسانهاي تدافعي تجربه مي كنند . به عقيده راجرز اساسي ترين خصوصيت شخصيت سالم ، زندگي هستي دار است يعني آماده است و در هر تجربه ، ساختاري را مي يابد و براساس مقتضيات ، تجربه ي لحظه ي بعدي به سادگي دگرگون مي شود . انسان سالم به ارگانيزم خويش اعتماد مي كند . ديگر ويژگي هاي انسان سالم عبارتند از : آمادگي كسب تجربه ، زندگي هستي دار ، احساس آزادي ، 

 

 اريك فروم (Erich fromm )

فروم تصوير روشني از شخصيت سالم به دست مي دهد چنين انساني عميقاً عشق مي ورزد ، آفريننده است ، قوه تعلقش را كاملاً پرورده است ، جهان و خود را به طور عيني ادراك مي كند ، حس هويت پايداري دارد ، با جهان در پيوند است و در آن ريشه دارد ، حاكم و عامل خود و سرنوشت خويش است و از تمايل جنسي نسبت به محارم آزاد است . فروم شخصيت سالم را داري جهت گيري بارور مي داند . فروم با كاربرد واژه جهت گيري اين نكته را مي گويد كه جهت گيري گرايش يا نگرش كلي است كه همه جنبه هاي زندگي يعني پاسخ هاي فكري ، عاطفي و حسي به مردم و موضوع ها و رويداد ها را ، خواه در جهان در خود ، در بر مي گيرد . بارور بودن يعني به كار بستن همه قدرت ها و استعداد هاي بالقوه خويش . چهار جنبه شخصيت سالم در روشن ساختن مراد فروم از جهت گيري بارور مؤثر است اين چهار جنبه عبارتند از : عشق بارور (productive love ) تفكر بارور (productive thinking) ، خوش بختي و وجدان اخلاقي (moral conscience ) . عشق بارور لازمه اش رابطه آزاد و برابر بشري است . طرفين رابطه مي توانند فرديتشان را حفظ كنند . عشق بارور از 4 ويژگي مهم برخوردار است : توجه ، احساس مسئوليت احترام و شناخت . تفكر بارور مستلزم هوش ، عقل و عينيت است . خوش بختي بخشي جدايي ناپذير و پيامد زيستن موافق جهت گيري بارور و همراه همه ي فعاليتهاي زاياست . فروم ميان دو نوع وجدان اخلاقي كه عبارتند از : وجدان قدرت گرا ، وجدان اخلاقي انسان گرا فرق گذشته است . وجدان اخلاقي قدرت گرا ، نمايانگر قدرت خارجي دروني شده است كه رفتار شخص را هدايت مي كند . وجدان اخلاقي انسان گرا تداعي خود است و از تأثير عامل خارجي آزاد است .

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: بهداشت روانی، ،
:: برچسب‌ها: "بهداشت روانی, نکان کاربردی بهداشت روانی در نظریه های روانشناسی, روانشناسی بالینی, دانشگاه ازاد لاهیجان, دکتر مافی, محمد دهدار",


جمعه 16 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 357

فرم و آیین نامه عضویت در انجمن روانشناسی

آئین نامه گروه های تخصصی

انجمن روانشناسی ایران

 

به منظور پیشبرد اهداف انجمن روانشناسی ایران در زمینه فعالیت گروه های تخصصی روانشناسی، هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران آئین نامه زیر را برای تشکیل       گروه های تخصصی روانشناسی و نحوه کار آنها تدوین و تصویب کرد.

ماده1 : تشکیل هر گروه تخصصی به درخواست سه نفر از اعضاء پیوسته متخصص در آن رشته که دو نفر آنها دارای درجه دکتری باشند و با تصویب هیات مدیره رسمیت    می یابد.

ماده2 : هر گروه تخصصی مرکب از افرادی است که تخصص آنها در رشته معینی از روانشناسی برای هیات مدیره محرز شده باشد. این افراد عضو پیوسته گروه تخصصی مربوط محسوب می شوند.

تبصره: عضو پیوسته هر گروه تخصصی می تواند حداکثر به عضویت وابسته دو گروه تخصصی دیگر در آید.

           حق رأی در جلسات رسمی هر گروه تخصصی منحصر به اعضای پیوسته آن گروه تخصصی خواهد بود.

ماده3 : هر گروه تخصصی دارای شورائی خواهد بود متشکل از 5 عضو پیوسته.  .

ماده4 : اعضای پیوسته هر گروه تخصصی 5 نفر از اعضای آن گروه را به عنوان اعضای اصلی شورای آن گروه تخصصی ودو نفر را به عنوان عضو علی البدل با رای کتبی انتخاب خواهند کرد. .سه نفر از5 نفر اعضاء اصلی باید دارای درجه دکتری باشند.

تبصره : در موارد استثنائی به تصویب هیات مدیره با سه نفر عضو نیز گروه های تخصصی تشکیل می شود .

ماده5 : انتخاب شورای گروه تخصصی هر دو سال یکبار با نظارت هیات مدیره انجام خواهد شد.

ماده6 : گزارش کتبی انتخابات گروه تخصصی ظرف یک هفته رسماً به رئیس هیات مدیره انجمن روانشناسی تسلیم می شود وپس از تصویب  هیات مدیره انتخابات رسمیت می یابد.

ماده7 : هر عضو پیوسته یک گروه تخصصی بیش از دو دوره متوالی نمی تواند به عنوان رئیس گروه تخصصی انتخاب شود.

ماده8 : رئیس گروه تخصصی باید دارای درجه دکتری باشد.

ماده9 : هرعضو پیوسته انجمن درصورت دارا بودن شرایط می تواند حداکثر به عضویت پیوسته دو گروه تخصصی درآید.

ماده10 : در صورتی که عضو پیوسته ای به عضویت در بیش از دو گروه تخصصی اعم از پیوسته و وابسته درآید باید به ازاء عضویت در هر گروه تخصصی اضافی سالیانه مبلغ10.000 ریال بپردازد.

ماده11 : اعضای وابسته انجمن می توانند با تصویب شورای گروه تخصصی مربوط فقط به عضویت وابسته یک گروه تخصصی در آیند.

ماده12 : عضویت پیوسته هر فرد در یک گروه تخصصی باید به تصویب شورای گروه تخصصی و هیات مدیره برسد. در مورد عضویت اعضاء پیوسته هر گروه تخصصی تصویب آن گروه تخصصی کافی است.

ماده13 : گروه های تخصصی موظفند در صورت نیاز از نیروی دانشجویان عضو انجمن روانشناسی استفاده نمایند.

ماده14 : تصمیمات شورای گروه تخصصی پس از تصویب هیات مدیره رسمیت می یابد.

ماده15 : هر گونه ارتباط گروه تخصصی با خارج از انجمن باید از طریق دبیر خانه انجمن و نهایتاً ریاست هیات مدیره انجمن باشد.

ماده16 : شورای گروه تخصصی می تواند وظایفی را در داخل گروه تخصصی به اعضای گروه اعم از پیوسته یا وابسته محول نماید

ماده17: رئیس هر گروه تخصصی مکلف است لااقل دو هفته یک بار شورای گروه تخصصی و حداقل هر سه ماه یک بار جلسه عمومی گروه تخصصی را تشکیل دهد. در جلسه عمومی گروه تخصصی اقدامات انجام شده به اطلاع عموم اعضاء گروه خواهد رسید و در مورد اقدامات آینده تبادل نظر خواهد شد. رئیس گروه مکلف است ظرف ده روز گزارش این جلسات را برای هیات مدیره ارسال دارد.

ماده18 : شورای هر گروه تخصصی می تواند جهت اداره بهتر امور گروه با رعایت اساسنامه و آئین نامه های انجمن، نظامنامه ای نیز تنظیم کند. این نظامنامه پس از تصویب هیات مدیره انجمن قابل اجرا خواهد بود.

 

ماده19 : این آئین نامه در نوزده ماده و دو تبصره در جلسه مورخ 19/6/1375 هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران به تصویب رسید.

 لینک دانلود فرم عضویت

www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi



:: موضوعات مرتبط: فرم و آیین نامه عضویت در انجمن روانشناسی، ،
:: برچسب‌ها: "عضویت در انجمن روانشناسی, ر, انشناسی, روانشناسی بالینی, فرم عضویت در انجمن روانشناسی",


جمعه 9 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 927

دانلود کتابهای دکتر شریعتی

 

دکتر شریعتی‌ در سا‌ل‌ ۱۳۱۲ در خا‌نواده‌ ای‌ مذهبی‌ چشم‌ به‌ جها‌ن‌ گشود پدر او استا‌د محمد تقی‌ شریعتی‌ مردی‌ پا‌ک‌ و پا‌رسا‌ و عا‌لم‌ به‌ علوم‌ .نقلی‌ و عقلی‌ و استا‌د دانشگا‌ه‌ مشهد بود علی‌ پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ کودکی‌ وارد دبستا‌ن‌ شد و پس‌ از شش‌ سا‌ل‌ وارد دانشسرای‌ مقدما‌تی‌ در مشهد شد. علا‌وه‌ بر خواندن‌ دروس‌ دانشسرا در کلا‌سها‌ی‌ پدرش‌ به‌ کسب‌ علم‌ می‌ پرداخت‌. معلم‌ شهید پس‌ از پا‌یا‌ن‌ تحصیلا‌ت‌ در دانشسرا به‌ آموزگا‌ری‌ پرداخت‌ و کا‌ری‌ را شروع‌ کرد که‌ در تما‌می‌ دوران‌ زندگی‌ کوتا‌هش‌ سخت‌ به‌ آن‌ شوق‌ داشت‌ و با‌ ایما‌نی‌ خا‌لص‌ با‌ تما‌می‌ وجود آنرا دنبا‌ل‌ کرد.

 



:: موضوعات مرتبط: آرشیو مطالب صفحه اصلی، کتابهای دکتر شریعتی، ،
:: برچسب‌ها: "دکتر شریعتی, دکتر علی شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتیرر, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, دانلود کتابهای دکتر شریعتی, ر,


پنج شنبه 8 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 13923

جدیدترین نسخه راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی(DSM5)

مژده مژده مژده...

سرانجام پس از مدتها انتظار نسخه جدید راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی به زبان فارسی منتشر و روانه بازار گردید و بنده هم سعی کردم جزء اولین کسایی باشم که نسخه پی دی اف آن را که توسط آقای گنجی ترجمه شده برای استفاده شما دانشجویان عزیز رشته روانشناسی بخصوص روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد لاهیجان آماده کنم امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید...

منتظر نظرات،انتقادات و پیشنهادات سازنده شما هستم

ويرايش پنجم راهنماي تشخيصي و آماري بيماري­هاي رواني



:: موضوعات مرتبط: راهنمای جامع تشخیص بیماری های روانی(DSM5)، آرشیو مطالب صفحه اصلی، ،
:: برچسب‌ها: "دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس ام, دانلود نسخه جدید دی اس امدی اس ام5, بیماری های روانی, اختلالات روانی, DSM5, DSM5, DSM5, DSM5, DSM5, DSM5, DSM5, دانلودDSM5, دانلودDSM5, روانشناسی, بالینی, ازاد لاهیجان, روانشناسی بالینی لاهیجان, محمد دهدار, دهدار, DSM5, DSM5, DSM5, ,


پنج شنبه 27 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 10107

سخنرانی فوق العاده زیبای دکتر فرهنگ(خانواده موفق)

و این بار سخنرانی بسیار زیبا و آموزنده از مجموعه سمینارهای دکتر فرهنگ پیرامون خانواده موفق در 12 قسمت برای دانلود شما عزیزان آماده کردم امیدوارم استفاده لازم رو ازش ببرید...

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 



:: موضوعات مرتبط: دکتر فرهنگ(خانواده موفق)، ،
:: برچسب‌ها: "سخنرانی دکتر فرهنگ, دکتر فرهنگ, فرهنگ, دکتر فرهنگ, سخنرانی دکتر فرهنگ, خانواده موفق, موفقیت, خانواده, خانواده موفق, سخنرانی خانواده موفق, دکتر فرهنگ, فرهنگ, شاهین, محمد دهدار, روانشناسی, دانشگاه ازاد لاهیجان, شاهین فرهنگ",


شنبه 27 اسفند 1392
نویسنده : محمد دهدار
بازدید : 8836

سخنرانی فوق العاده زیبای دکتر فرهنگ(ازدواج موفق)

دوستای خوبم سلام

باز هم خدارو شاکرم که توی این هفته فرصت پیدا شد تا مجموعه ای دیگر از سخنرانی بسیار جالب و مفید یکی دیگر از روانشناسان برجسته کشور جناب آقای فرهنگ عزیز درباره ازدواج موفق رو براتون آماده و مهیا کنم تا با آشنایی و شناخت بیشتر نسبت به این امر مهم جهت تحقق آن گام بردارید  هرچه میزان شناخت و علم شما در موضوعی بیشتر باشه به مراتب مواجهه با آن هم آسان تر خواهد بود از این جهت بنده به نوبه خودم تا آنجایی که مقدور باشه زمینه لازم برای آگاهی شما عزیزان رو در این زمینه فراهم خواهم آورد تا قدمی هرچند کوچیک برای این امر مهم و مقدس برداشته باشم...

این مجموعه در 40 قسمت صوتی تهیه شده که امیدوارم مورد توجه و عنایت شما قرار بگیره منتظر مجموعه های بعدی از سخنرانان برجسته کشور در موضوعات مختلف باشید و من رو هم از پیشنهادات و انتقادات سازنده خودتون محروم نکنید در ضمن اگر سخنران بخصوصی مدنظرتون بود رو هم اعلام کنید تا در اولین فرصت براتون مهیا کنم...

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید



:: موضوعات مرتبط: دکتر فرهنگ(ازدواج موفق)، ،
:: برچسب‌ها: "سخنرانی دکتر فرهنگ, دکتر فرهنگ, فرهنگ, دکتر فرهنگ, سخنرانی دکتر فرهنگ, ازدواج موفق, موفقیت, ازدواج, ازدواج موفق, سخنرانی ازدواج موفق, دکتر فرهنگ, فرهنگ, شاهین, شاهین فرهنگ",



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کلبه اندیشه و احساس و آدرس mohammad.dh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.